Kuzguncuk’ta Bir Pazar

kuzguncuk1blog

25 Ağustos 2013 tarihinde İstanbul’u gezmeye Kuzguncuk ile devam ettim. 19. yüzyıldan bugüne kalan ve renove edilen evlerin süslediği Kuzguncuk’ta geçmişin dokusunu hissetmek mümkün. Rengarenk boyanmış tahta evler, ağaçların ve çiçeklerin de etkisiyle tablo güzelliği sunuyorlar adeta. Kuzguncuk’ta cafe’ler, pastaneler, dönerciler, manavlar sıra sıra sıralanıyor. Bu güzel manzaraya kendimi bırakıp kahvemi yudumlamak pek keyifliydi.

Gittiğim minik ve sevimli cafe’yi işleten iki kızkardeş cana yakın, sohbet seven kişilerdi. Karadenizli olduklarını öğrendiğim bu kişiler fındık bile ikram ettiler bana. Cafe’ye gelmeden önce sokak aralarında gelin ve damatalrı görünce şaşırmıştım; önce film çekimi sanmıştım. Cafe’nin işletmesini yapan kızkardeşlerden öğrendim ki son zamanlarda Kuzguncuk düğün fotoğrafçılarının mekanı olmuş. Yeni evlenecek gençler düğün kıyafetleri içinde Kuzguncuk’un evlerini, sokaklarını fon olarak olarak kullanıyorlar. Ancak, sonradan öğrendiğime göre son zamanlarda fotoğraf çekimlerinin artması mahalle sakinlerini biraz rahatsız etmekteymiş.

Kuzguncuk, televizyoncuların da rağbet gösterdiği bir mekan. Perihan Abla ve Ekmek Teknesi burada çekilmiş. Zaten Perihan Abla isimli bir sokak bile var. Ama elbette mahalle sakinleri televizyonculardan rahatsız olabiliyorlar. Özellikle kullandıkları makinlerin, jeneratörlerin gürültüleri oluyormuş. Bir de set ekibi “catering” firmalarıyla anlaştıkları için Kuzguncuk’taki esnafa pek katkı bırakmıyorlarmış. Benim aldığım serzeniş bu yönde oldu en azından.

Kuzguncuk’taki yapıları gezerken bu mekanın çokkültürlü tarihini de anlamak mümkün oluyor. Bu uzun bir seyahat yazısı değil; bu nedenle buraya fazla bilgi aktarmıyorum. En iyisi evden çıkıp Kuzguncuk’ta keşfe çıkmak.

kuzguncuk2blog

kuzguncuk3

kuzguncuk4