pedAdım ölçer “Pedometer ++”, telefonumdaki vazgeçemediğim uygulamaların başında geliyor. Uygulamayı yüklediğim ilk günden itibaren yürüyüşlerimi daha zevkli ve daha billinçli yapıyorum. Uygulama ile ilgili notlarımı kısaca blog okurlarıyla paylaşmak isterim:

Uygulamanın benim için ilk cazip yanı, kullanımının son derece basit olması. AppStore’da onlarca spor uygulaması var ve pek çoğunu da denediğimi söylersem yanlış olmaz. Ancak, bazılarını bir iki denemeden sonra hemen sildim; çoğunlukla da hem kullanımları hem de arayüzleri bana karmaşık geldiği için.

Pedometer++’ın ikinci cazip yanı da telefonunuzun şarjını minimum derecede etkilemesi. Uygulamanın adımlarınızı ölçebilmesi için, “Location Services”ın açık olmasına gerek yok; sadece “Motion Activity” özelliğini kullanmanız yeterli. Bunu yaptığınız taktirde, Pedometer++ sağlıklı bir biçimde adımlarınızı gün boyu ölçmeye devam ediyor. Siz durunca o da duruyor.

Pedometer++ uygulamasını kullanabilmek için iPhone 5s ve üstü gerekiyor. Çünkü, verilerini iPhone 5s’de bulunan M7 teknolojisini kullanarak size sunuyor. İşte bu nedenle bu uygulamayı kullanırken ayrıca GPS’in açık olması gerekmiyor. Bu da şarj konusunda büyük avantaj.

Pedometer++ uygulmasını telefonunuzu gün boyu cebinizde ya da elinizde bulundurduğunuzda adımlarınızı kaydetmeyi sürdürüyor. Ve son derece yalın hazırlanmış görsellerle günde kaç adım yürüdüğünüzü ve bunun kaç kilometreye denk düştüğünü gösteriyor.

Uygulamayı kullanırken günlük adım sayısını kendi hedefinize göre belirleyebilirsiniz. Benim hedefim günde 10.000 adım. 10,000 adıma ulaştığımda göstergeler yeşil oluyor. Bunun altına düştüğümde “kırmızılıklar” ortaya çıkıyor. Kırmızıların çoğunlukta olduğu haftalar ya da günlerde kendimi suçlu hissettiğimi itiraf etmeliyim. Ama bu renkler kullanıcıyı “fena” halde motive edici.

Taşıtlar, günlük hayatımızın olmazsa olmazları. Ama sağlık için yürümek de şart. 

Pedometer++, ücrestiz bir uygulama. Ancak, uygulamayı severseniz ve bağşta bulunmak isterseniz bağış kabul ediliyor.

Müziğimi de seçip Pedometer++ ile yürüyüşe hazırım; siz de bana katılmak isterseniz uygulamayı şu adresten indirebilirsiniz: Pedometer++

İyi yürüyüşler.

Taşıtlar, günlük hayatımızın olmazsa olmazları. Ama yürümeye de çok ihtiyacımız var.

Leave a Reply

