runners worldZaman zaman aksatsam da koşmak en çok sevdiğim aktiviteler arasında. Bulunduğum yer itibariyla açık havada  koşabilmem mümkün ki bunu büyük bir şans olarak kabul ediyorum. Bir yandan sporumu yapıyor bir yandan da doğa ile konuşabiliyorum. Pek çok solo koşucu gibi ben de spor yaparken müzik dinlemeyi ihmal etmem. Örneğin, yeni aldığım albümleri çoğunlukla ilk önce koşarken dinlerim. Müzik dinlerken spor yapmak bir şekilde dayanaklılığımı arttırır; nefesimi kontrol etmeme yardımcı olur. Koşularımda bana eşlik eden bir şey daha var ki o da bu yazının esas konusu: Podcast‘lar. Koşarken podcast dinlemek konusunda bir kaç küçük not aldım; belki bunlardan biri ya da bazısı size de bir fikir verebilir.

Koşarken Neden Podcast? 

  • Tek başına spor yaparken podcast dinlemek zihnimi meşgul eder ve zaman daha hızlı akar. Bu da tek başıma  sıkılmaksızın uzun süre konsantrasyonuma yardımcı olur.
  • Podcast’ları genellikle bilgi aktaran türlerden seçerim; bu da yeni şeyler öğrenmemi sağlar. Öğrenmenin yaşı, zamanı ve yeri yok. Podcast’larda dinlediğim konuları daha sonra araştırdığım da olmuştur.

Nasıl Dinliyorum? 

  • iPhone kullandığım için iTunes yardımıyla. Yüzlerce; binlerce podcast bulmam mümkün.
  • Podcast’ları koşuya başlamadan önce seçip evde wi-fi üzerinden telefonumdaki podcast uygulaması yardımıyla yüklerim. Takip etmekten hoşlandığım podcast’lara ücretsiz abone olurum; yeni bölümler eklendiğinde telefonuma bunlar otomatikman yüklenir.

Hangi Prodüksiyonları Dinliyorum? 

  • Sıklıkla dinlediklerim BBC prodüksiyonları oluyor; onlarca podcast serisi ve binlerce bölüm var. İlgi alanınıza göre seçebilirsiniz.
  • CNN, PBS, NPR, The Economist… o kadar çok podcast serisi var ki en iyisi bunları ilgi alanınıza göre bulup çıkarmak ve üye olmak.
  • Türkiye’den Açık Radyo’nun podcast serilerini bilgilendirici buluyorum.

Özellikle Hangi Podcast Serilerini Dinliyorum? 

Leave a Reply

