Sözleriyle Lang Lang

lang lang

Klasik Müzik Konserinde Yanlış Yerde Alkış

Bazen dikkat dağıtıcı olabilir. Örneğin, bir Beethoven sonatının bölümleri arasında alkışlayan birini duyduğumda, bu kişinin klasik müzikteki adetlerin yeterince farkında olmadığını düşünür ancak yine de onun istekli bir konser dinleyicisi olmasını takdir ederim.
Kaynak: The Guardian

Eleştirmenler

Müzik eleştirmenlerine saygı duyarım ancak bütün dikkatinizi onların söylediklerine verirseniz, kendiniz olmayı kaybedersiniz.
Kaynak: Classic FM

Öğretmenler

Disiplinli olabilirsiniz; bu konuda bir sorun yok. Ancak, çocukların hayal gücü ve yaratıcılıkları konusunda hassasiyet eksikliği kabul edilemez. Öğrenci, “siz” olamaz; bunun farkında olmalısınız. İşte, öğretmenlerin başarısız oldukları nokta bu. Bir eserin sadece tek bir şekilde çalınacağına inanırlar. Tersini yaptığınızda, bu onlara gore kanuna karşı gelmektir.
Kaynak: The Telegraph

Yazdım Çünkü….

Biyografimi yazdım çünkü; kimse, biz müzisyenlerin şu anda bulunduğumuz noktaya nasıl geldiğini tam anlamıyla bilmez. Klasik müzik dünyasındaki mesektaşlarımın hepsi çok çalışmışlardır ve ne çok çalıştıkları bilinmez.
Kaynak: Classic FM

Oda Müziği

Orkestra ile çalan bir solist, santrafor gibidir. İnsanlar topu size atar; siz de gerekeni yaparsınız. Oda müziği ise orta sahada oynamaya benzer; topu her yere dağıtmak zorundasınızdır. Oda müziği, bir ekip işidir ve bir piyanist için kolay değildir çünkü piyanist her gün tek başına çalışır. Son beş yıldır giderek daha sık oda müziği yapıyorum ve bunun benim gelecekteki gelişimim için ne kadar önemli olduğunu anlıyorum. Bir solist olarak öğrenemeyeceğim pek çok şeyi oda müziğinde öğreniyorum; müziği çok daha derinden özümsemek, fotoğrafın bütününü görmek… ki benim sevdiğim de işte budur.
Kaynak: Gramophone

Çeviri: Ali Nihat Eken
Fotoğraflar İçin Kaynak: CAMI © Harald Hoffmann

Leave a Reply

