Koşucular İçin Vazgeçilmez: Yer Fıstığı Ezmesi Koşucular İçin Neden Yararlı? 

img_3635

Yer fıstığı ezmesi doymamış yağ, protein ve lif açısından zengin bir besindir. Enerjiye dönüşmesi, yanması da yavaş olur ve gücümüzü korumamıza yardımcı olur. Şeker yediğimizde ani bir enerji yükselmesi yaşarız; aynı şekilde enerji kaybı da çabuk olur. Oysa yer fıstığı ezmesinde yanma yavaş olduğu için gücümüzü de daha uzun süre koruyabiliriz. Besinleri enerjiye çevirmede yararlıdır.

İçerdiği doymamış yağ kalp için yararlıdır. Tokluk hissi veren yer fıstığı ezmesinin sindirimi de kolaydır.

img_3635

Yer fıstığı ezmesindeki protein, hem kas gelişimine hem de kasların iyileşmesine yardımcı olur. 2 yemek kaşığı yer fıstığı ezmesinde 8 gr protein vardır. Bolca E vtamini de içeren yer fıstığı ezmesi bağışıklık sistemi için yararlıdır.

Özellikle sabah erken saatlerde koşmayı tercih edenler için esmer ekmek üzerine sürülmüş yer fıstığı ezmesine, muz ve kahveniz de eşlik edebilir. Yer fıstığı ezmesiyle süt içilirse kalsiyum ve protein alımımız da zenginleşmiş olur.

Spordan sonra yer fıstığı ezmesi yakıt ikmali de sayılabilir.

Not: Bilgileri Stuff, Runner’s World, Cumhuriyet ve NHS Advice’tan derledim. Eklemek istediklerinizi lütfen yorum bölümünde paylaşınız.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s