Kindle Paperwhite: E-Reader Deneyimi

img_4809

Haruki Murakami’nin ‘Sputnik Sweetheart’ romanını Kindle Paperwhite’ı ilk kez kullanırken okudum. Her Murakami romanında olduğu gibi Sputnik Sevgilim’i de okurken bol bol iç gözlem  yaptım.

Bu kısa yazıda Kindle üzerinden  okuma üzerine bir iki deneyimi paylaşmak istiyorum. E-kitap okumayı seviyorum ve bunu iPad Mini üzerinden Kindle ve Kobo uygulamalarıyla yapıyordum kısa süre öncesine kadar. Kindle Paperwhite alınca okuduğum ilk kitap Murakami’nin romanı oldu.İzlenimlerim şöyle:

Kindle’a alışmak için öncelikle tam bir kitap okumak gerekti. iPad’deki uygulamayı kullanmak bence daha pratik. iPad cihaz özellikleriyle daha üstün. Ancak, hemen eklemeyelim. iPad ve Kindle aslında tamamen farklı cihazlar. Kindle bir “e-reader” ve kendine has bir yanı var. Daha kitap duygusu veriyor ve gözü daha az rahatsız ediyor uzun okumalarda. İlk sayfalarda yadırgamış olsam da giderek benimsedim cihazı ve aldığıma pişman olmadım. Yanımdan ayırmayacağıma eminim. Pratik, iPad mini’den daha küçük boyutlu, taşınması daha kolay, internet kullanımındansa okumaya yöneliyorsanız şarj süresi çok daha uzun. Sosyal medyada kitapla ilgili paylaşım yapabiliyor, altını çizdiğiniz cümleleri e-posta ile gönderebiliyor, Goodreads hesabınızı kullanabiliyor, sözlük vs kullanabiliyorsunuz. Kindle Paperwhite, renkli değil.

Kindle Paperwhite E-reader, 6″ High-Resolution Display (300 ppi) with Built-in Light, Wi-Fi (Black)

img_4809